Friday, January 31, 2014

من می گویم " انف" شما نگویید " انف " بگویید " انف "

دو لطیفه  ی آموزنده  . 
من می گویم  " انف"  شما نگویید " انف "  بگویید "  انف "  
گفته می شود معلمی بود که بدلیل اینکه مشکل لکنت زبان داشت در ست نمی توانست که حرف " الف " را بیان کند ومی گفت " انف "  اما موقع  تکرارش از سوی دانش آموزان که  می شنید اینان می گفتند  " انف " آنگاه معلم از کوره بدر می رفت و  بشدت عصبی می شد و با صدای بلند  خطاب به دانش آموزان تأکید می کرد من می گویم  " انف"  شما نگویید " انف "  بگویید "  انف "  ولی باز از دانش آموزان جواب  " انف " می شنید و بیشتر عصبانی می شد وفریاد می زد من که گفتم  که نگویید  "انف " بگویید  "انف " بگویید "  انف " ولی ! چرا بازهم می گویید  " انف " ؟ البته معلم بیچاره نمی دانست که مشکل نه از دانش آموزان که ازخودش می باشد. ناگفته نماند حتماً شما  هم کم وبیش لابد تجربه از  اینگونه معلم ها و مشکل لکنت زبان شان  تجربه و آشنایی دارید ، کما اینکه مردم ایران  بیش از 3 دهه است که با  مشکل مشابه ولی فقیه مستبد همکاره وغیر پاسخگو مواجه  هستند .
موعظه ملا!
اما مورد دوم ملایی بر سر منبر مشغول خطابه خوانی و پند و اندرز  دادن بود وخطاب به پا منبری هایش می گفت اگر چنانچه روزی کودک شما وسط فرش حال خانه تان ادرار نمود باید آن قسمت فرش  که نجس شده را قیچی کنید .موقعی که بازگشت به خانه با تعجب مشاهده کرد که وسط فرش توی حال خانه اش دایره وار کنده شده است . ناگهان برافروخت و با عصبیت عیال را صدازد و سئوال کرد که چرافرش خانه سوراخ شده است؟ عیال جواب داد که مشغول آشپزی بودم  که متوجه نشدم بچه روی قالی جیش کرده است . از سوی دیگر چون امروز در مسجد پای وعظ منبر تو بودم  که موعظه کردی هرگاه بچه تان روی قالی خانه کار خرابی کرد ، باید چکار کنید .بنابراین  یاد فتوا  یا  نصیحت تو افتادم و آن را اطاعت وبرجای آوردم . پس از شنیدن پاسخ عیال ،ملابیشتر عصبی شد و بلندتر فریاد زد ای عوام من آن را برای پامنبریان گفتم ونه برای عیال خانه که فرش قیمتی خانه را سوراخ کند.
بدون شک همه ما اگرنه روزانه که بدفعات شاهد چنین تناقض گویی های دو یا چند گانه از سوی دوستان وخیلی از مدعیان بوده ایم . به ویژه اینکه چند روز دیگر در 22 بهمن  35 سال  از سال روز عمر رژیم ضد بشر ولایت فقیه خمینی شیاد  سپری می شود  که ملت ایران روزانه  شاهد چنین تناقض گویی وعوامفریبی ووعده وقول های وارونه بوده اند.می شود.12 بهمن - 92


No comments:

Post a Comment