Monday, January 13, 2014

تصاویر حضور غافلگیرانه آیت‌الله جنتی در سینما فلسطین .

 در شزایطی که  آخوند جنتی به زور روی زمین نسیه راه می رود وقاچاقی و دزدکی نفس می کشد تا اینکه گوید آنگونه دزد قهاری است که از دیوار راست بالا می رود . برای همین گزارش شده است وی  بطور پنهانی و غافلگیرانه به سینما رفته است . آخر این  فسیل چند بار مرگ جواب کرده وعزراییل ناامید کننده  برای چه   هنگامی که  3 دهه از دوران بازنشستگی عبور کرده هوس  سینما رفتن کرده است؟!  مگر آخوند حوزوی سینما می رود  که وی به سینما فلسطین رفته است؟ لابد انگیزه   و عامل محرک وی  برای دفاع وحمایت از ملت فلسطین وشعار اسراییل نابود باید گردد  بوده که چنین عاشقانه و مخفی داوطلب عملیات  انتحاری شده است؟ بیچاره لابد دچار فراموشی شده است که راه دستشویی  برای رفع حاجت  خانه یا  محراب نمازجمعه تهران را با رفتن  به سینما فلسطین اشتباه گرفته است تا به آقازاده علی وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد دولت اعتدال و تدبیر و امید  و روحانی  تفهیم و ثابت کند که  فکر نکنید اگر چنانچه  شما تازگی دیدار با هنرمندان داشته اید  خیالاتی شوید که ی  چیزی از شما کمتر دارد و  اهل هنر وسینما نمی باشد ونمی تواند غافلگیر کننده  عصا زنان به سینما فلسطین برود؟
بهرحال جالب است که آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان آلت دست رهبر در یک تناقض گویی کمدی لو داده است که  حضورش در سینما زیاد غافلگیر کننده نبوده است .چون سعید جلیلی از وی درخواست کرده برای نماز خواندن میت برود و به فرج الله سلحشور تسلیت بگوید  . برای همین گفته  حضورش در این مراسم حالت غافلگیرانه ای داشته است چون  پاسدار  جلیلی از وی در خواست کرده که در این مراسم حضور یابد و صحبت کند اما وی می گوید صحبتی ندارد. ولی از من خواسته شده  برای ادای نمازبرود . بنابراین حضورش در  سینما  همچنان که گفته حالت غافلگیرانه ای داشته است . اما چون نماز گزار یا نمازخوانی در کار نبوده پس نیاز بوده  تا  وی  بگوید که ارزش هنر چیست ؟ بابراین در این رابطه مثالی زده  و گفته  است  زمانی فیلمی را برای  خمینی  نشان دادند که نقش روشنفکری داشت وی درباره آن فیلم گفت که آن فیلم از صد منبر بهتر است.  برای همین دشمنی با هنر وهنرمند و سینما گری  از آن موقع شروع می شود که چرا   سینما گران وهنرمندان نوحه خوان ومداح هفت تیر کش نیستند؟ تازه اذعان کرده خود من فیلم "توبه نصوح" را که  فرج الله سلشحور مادر مرده و  یتیم شده در آن نقش داشت. آنگونه بود که موجب شد توبه کنم و از همان موقع  تا حال از گفتن حرف راست دوری جستم . برای همین  صحنه ها و جمله‌های آن را هیچ گاه از یاد نمی برم.  چون در آن صحنه برزخی مظلومی که حقش در دنیا ضایع شده بود،  همچون ساندیس خوران پشت ظالم راه می رفت و به او می گفت حق  ساندیس یا هسته ای من را بده. برای  این صحنه تاثیر زیادی بر من گذاشت و من هنوز به آن فکر می کنم.چون بعداً به درک این واقعیت رسیدم که معنی انرژی هسته ای حق مسلم ماست یعنی چه؟پاسدار قاسمی معروف و آخوند حمید رسایی همه جا حاضر هم حضور داشتند.
 
فرارومراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم عمار دیشب در سینما فلسطین با حضور غافلگیرانه آیت الله جنتی برگزار شد.خانواده‌های معظم شهدا، چهره های فرهنگی، کارگردانان و مخاطبان در این مراسم حضور داشتند و طی آن از فرج الله سلحشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه حضورش در این مراسم حالت غافلگیرانه ای داشته است گفت: دکتر جلیلی از من خواست که در این مراسم حضور یابیم و صحبت کنم اما من گفتم صحبتی ندارم. از من خواسته شد برای ادای نماز بیایم بنابراین حضور من در اینجا همچنان که گفتم حالت غافلگیرانه ای داشت.آیت الله جنتی ادامه داد: نیازی نیست که من به شما بگویم که ارزش هنر چیست اما مثال می زنم. زمانی فیلمی را برای حضرت امام نشان دادند که نقش روشنفکری داشت و امام درباره آن فیلم گفتند که آن فیلم از صد منبر بهتر است. خود من فیلم "توبه نصوح" را که سلشحور در آن نقش داشت و صحنه ها و جمله‌های آن را هیچ گاه از یاد نمی برم. در آن صحنه برزخی مظلومی که حقش در دنیا ضایع شده بود، پشت ظالم راه می رفت و به او می گفت حق من را بده. این صحنه تاثیر زیادی بر من گذاشت و من هنوز به آن فکر می کنم.عکس های عرفان کوچاری از حضور آیت الله جنتی در سینما فلسطین را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment